16 Mart 2018 Cuma

Kral Sargon ile Hz. Musa'nın Hikayelerinin Benzer Olması (Kısa Cevap)



Yukarıdaki video ile aşağıdaki yazı hemen hemen eşdeğerdir. Tercih sizin.

Soru:Sargon, Hz. Musa’dan önce yaşayan bir kraldır ve ondan sonra Musa peygamberle ilgili anlatılanlar Sargon’un hayatından alıntı olabilir mi?

Sözü edilen Sargon, Akad kralı Sargon’dur ve M.Ö. 2334-2279 arasında hükümdarlık yapmıştır. Zaten Sargon’dan sonra Akad krallığı yaklaşık 125 sene daha yaşamış ve tarih sahnesinden silinmiştir. ( Brown Üniversitesi, Joukowsky Arkeoloji ve Eski Dünya Enstitüsü. http://proteus.brown.edu/mesopotamianarchaeology/1008 )



 Sargon’un doğumu efsanesinden bir kesit:
 “Sargon, güçlü kral, Agade’nin kralı, benim! Annem (yüksek-rahibedir) bana gebe kaldı, gizlice beni doğurdu. Beni kamıştan bir sepetin içine koydu. Ziftle kapağımı kapladı. Üzerime yükselmeyen nehire beni attı. Nehir bana yardım etti ve beni Akki’ye taşıdı.” (Drews R. Sargon, Cyrus and Mesopotamian Folk History. J Near Eastern Stud, 33 (1974) 387-93 ) Gelelim iddiayı çürütecek açıklamamıza:  Sargon Hz. Musa’dan önce yaşamıştır ama onun doğumunu anlatan efsane, “Musa peygamberden çok daha sonra, Neo-Asur ve Neo-Babil dönemlerinde (M.Ö. 704-539) yazılmıştır.”  (Konstan D, Raaflaub KA. Epic and History. Wiley-Blackwell, (2009), 27.
http://books.google.com.tr/books?id=AnXbhhN_kpIC&printsec=frontcover&source=gbs_v2_summary_r&cad=0#v=onepage&q=&f=false)

Yani bir etkilenme varsa bu Musa peygamberden önce yaşayan Sargon’un hayatının anlatıldığı efsanenin, yazılış tarihi göz önüne alındığında,  Musa peygamberin hayatından etkilenerek yazılmış olma ihtimalidir, tersi değil!
Yukarıdaki açıklama "İslami Cevaplar"  isimli siteden alınmıştır.
http://islamicevaplar.com/ateistlere-cevaplar-2.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder