2003 ten beri bazı insanlar Nibiru gezegeninin geri dönüşünü bekliyor. Bu bekleyiş Zecharia Sitchin'in teorisinden kaynaklanıyor. Sitchin'in teorisi akademik dünyadan gereken cevapları aldı ama maalesef halk arasında yayılmaya devam etti. Ülkemizde de giderek popüler oluyor. Dr. Michael Heiser Çivi yazılı tabletlerde ki, Nibiru hakkında verilen bilgileri derleyip bir makale yayınlayalı çok zaman oldu. Eğer tabletlerdeki gerçek Nibiru'yu ve anunnakilerle alakası olup olmadığını görmek istiyorsanız bu
makaleyi okumanızı öneririm. Nibiru hakkında ki bu makaleyi büyük ölçüde çevirdim ve orjinali ile beraber sunmayı uygun gördüm. Sayfa sayfa önce aslı sonra çevirisi olacak şekilde düzenledim. Yine de daha güvenilir olması açısından
makalenin orjinal pdf belgesine http://www.sitchiniswrong.com/nibirunew.pdf linkinden ulaşabilirsiniz.
iyi okumalar diliyorum.
Sümerlerin
12. gezegeni Efsanesi:
Çivi Yazılı Kaynaklara Göre Nibiru
Michael
S. Heiser
Ph.D.,
Hebrew Bible and Ancient Semitic Languages
University
of Wisconsin-Madison
Zecharia Sitchin'in "X gezegeninin dönüşü" hakkında ki
yazılarına aşina olanlar "Nibiru" kelimesine de
aşinadır. Kendi kendisini antik diller uzmanı ilan eden Zecharia
Sitchin'e göre Sümerler Pluto'nun ardında extra bir gezegen daha
biliyordu. Bu extra gezegenin adı Nibiru'ydu. Sitchin Nibiru'nun her
3600 yılda bir Güneş sistemimizin içinden geçtiğini iddia
ediyor. Bazı Sitchin teorisine inananlar, Nibiru'nun mayıs 2003'te
geri döneceğine kesin gözüyle bakıyorlar.
Sitchin teorisinin takipçileri Nibiru'yu x gezegeni olarakta ifade ediyor.
Malum
isim (X gezegeni) iddiaya göre Güneş sisteminde bulunan ancak Pluto'nun
ötesinde yer alan bir gezegene verilmiştir.
"X gezegeninin dönüşü tezi" taraftarları Bu
gezgin/serseri gezegenin dönüşünün çarpıcı sonuçları
olacağına inanıyor.
Sitchin
Doğrumu söyledi? Nibiru 3600 yılda bir Güneş sistemimizden
geçen 12. gezegen mi? Sümerler bunu bildi mi? Şu durumda X gezegeni ile
Nibiri'yu eşitleyenler haklı mı? Maalesef Sitchin ve
taraftarları için bu soruların herbirine verilecek cevap HAYIR.
Bu
yazıda dört tartışma bölümü boyunca şu sorular ele
alıncaktır:
* Nibiru hakkındaki akademik çalışmalara genel bakış
* Nibiru hakkındaki akademik çalışmalara genel bakış
* Çivi yazılı
metinlerde ne sıklıkta ve nerelerde Nibiru kelimesi ortaya çıkıyor?
Kelimenin anlamı nedir ve kelimenin herhangi bir
oluşumunda(kullanımında) astronomik bağlam var mıdır?
*Antik Mezopotamya astronomisine yönelik bilgimizin çivi yazılı
kaynakları nelerdir?
*Bu
kaynaklar Nibiru hakkında bize ne anlatıyorlar?
Not:
Kendi yorumlarımı yeşil renkte gösterdim
Devam etmeden önce bu makale için hazırlamış olduğum özeti okumanızı tavsiye ediyorum.Özeti buradakinden daha açık bir dille yazdım ve kısa bir genel bakışla konuyu kavradıktan sonra buraya dönüp okumaya devam etmek daha faydalı olacaktır diye umuyorum: ÖZET için tıklayınız...
Bölüm
1: Nibiru Hakkındaki Önceki Akademik Çalışmalar
Çivi
yazılı astronomi metinleri hakkında bolca materyal olmakla
birlikte, Nibiru özelinde ki çalışmalar nadir
miktardadır. Nibiru hakkındaki son ingilizce çalışma 1961 yılında bir dergi makalesinde yer aldı.
Büyük Sümer araştırmacısı Benno Landsberger tarafından
yazılmıştı, kendisi Sümero - Akad sözcük listeleri editörüdür.
(Zecharia Sitchin'in Sumero-Akkad sözlüğünü kötüye kullanımı
ile ilgili olarak web sitemde onu referans gösterdim.) Bir önceki
yazı (1936) Almanca dilinde idi ve konu doğrudan ele alınmıştı benzer şekilde son olarak 1990 da Almanca makalede ele alındığı
gibi. Bu yazıların hepsi, Nibiru'dan astronomik bir cisim olarak
bahseden çivi yazılı tabletlerin bilinmesinden sonra
yazılmıştır ve bu nedenle yazarlar ilgili tüm metinlere
erişmiştir. Diğer
eserler Nibiru'ya değinmiş (kaynaklar ve dipnotlar için aşağıya
bakınız), ancak laf arasında bahsetmişlerdir , onların odaklandıkları şey genel Babil astronomisi olmuştur.
Bu
makalede okuduğunuz şey, sentez yapmak için yapılan bir
girişimdir ve tabletlerdeki Nibiru'nun ne olduğunu
anlamaya yönelik tüm referansları içermektedir..
Bölüm 2: Çiziyazılı Metinlerde Ne Sıklıkta ve Nerelerde Nibiru Kelimesi Ortaya Çıkıyor? Kelimenin Anlamı Nedir ve Kelimenin Herhangi Bir Oluşumunda(Kullanımında)
Astronomik Bağlam Var mıdır?
Astronomik Bağlam Var mıdır?
Neyse ki , akademisyenler ve diğer ilgili taraflar için yukarıdaki
çalışmaların eseri olarak ve anıtsal Chicago Asur Sözlüğü (CAD)
editörlerinin çalışmaları ile "nibiru" sözcüğünün ve söz konusu
sözcüğün ilgili formlarının, mevcut olduğu tüm yerler tespit
edilmiş ve derlenmiştir. CAD ın girişine kısa bir bakış bize
hemen sözcüğün çeşitli anlamları olduğunu söyler.(volume
"N-2",pp. 145-147) hepsi "geçiş" veya bir çeşit
"geçiş işareti" veya "geçiş noktası" olma
fikri ile ilgilidir. Sözcüğün kullanımlarının sadece az bir
bölümünde sözcük astronomik cisimlerle ilgilidir. Aşağıda,
sözcüğün anlamlarından ilgimizin dışında kalanlarına (
Sözcüğün astronomik olmayan anlamlarına) kısa bir genel bakış
yapılmıştır, Müteakiben özel anlamları ve astronmik
referanslar içeren anlamları incelenmiştir.
Astronomik
olmayan kullanımların genel anlamları (Nibiru kelimesi hakkında)
(Herhangi
bir sözcüğün)
Kelime
anlamı tabiki bağlam tarafından belirlenir. "Nibiru"daha
teknik ve düzgün olarak transliterasyon yapılmak suretiyle
"neberu" olarak anlamlandırılabilir.
(Transliterasyon:
bir
metini bir alfabeden başka bir alfabeye dönüştürmeye verilen ad.
)
Okuyucu için nibiru formunun altını çizdim.
"Geçiş
yeri" veya "geçiş ücreti" anlamında kullanıldığı yerler- Gılgamış
destanında, örneğin, hattı okuyoruz : “Straight
is the crossing point (nibiru;
a gateway), and narrow is the way that leads to it.”
Bir
Sümero - Akad metininde coğrafi bir isim, bir köy,
“Ne-bar-ti-Ash-shur” adındadır. yani "Asshur un geçiş noktası"
Bir
diğer metin su üzerinde feribotçuluk yapan bir teknecinin ücreti ile ilgilidir,
yolcuların ödeme şekline dikkat çeker: "shiqil kaspum sha ne-bi-ri-tim"
("geçiş ücretleri için gümüş "
"ferry
(Nehrin bir sahilinden diğer sahiline geçirmek), ford(nehrin sığ
yeri";"(eylem olarak) ferrying" -(Burada
yazar ingilizceden bir gramer örneği verip tabletlerde de
benzerinin olabileceğini ima ediyor)
örneğin,
bir akadça metinde askeri bir düşman olan aramilere atıfta
bulunur:" A-ra-mu nakirma bab ni-bi-ri
sha GN itsbat" ("Aramiler meydan okudu ve nehrin sığ
yerinin girişinde pozisyon aldılar.[Geçit, Geçiş noktası]").
Bir
başkası, Elamlara söylendi " ina ID Abani ni-bi-ru
u-cha-du-u"
("("Abani Nehri'nin köprüsünü(karşıya geçiş yeri)
keserek yol kesen")
Bence
nibiru kelime grubunun "kök fikri" (kelime
kökü)
ve onun formlarının (kelime
çekimlerinin)
"geçiş" ile ilgili bir anlamı olduğu açık ve bu
yüzden bunun üzerine gideceğiz.
Astronomik
bir cisim olarak Nibiru dan Bahsedilmesi
Aşağıdakiler,
astronomik metinlerdeki ve / veya astronomik bağlamlardaki "nibiru"
kelimesinin kapsamlı bir listesidir. (bir kaç paragraf aşağıdaki tabloyu kast ediyor) Eğer
bir kişi, Nibiru'nun nasıl bir astronomik cisim olduğunu bilmek
isterse, bu metinlere bağımlıdır (bakmak
zorundadır)-
Tabi Zecharia Sitchin gibi olmadıkça, öyleki bir teoriyi
desteklemek için kendisi anlamlar oluşturuyor. (Kafasından
kelime anlamları uyduruyor)
Bir kimse ya metinlerin Nibiru'nun ne olduğunu söylemesine izin
verir ya da Sitch'in lehine bir şekilde yazılanları görmezden
gelir. Ben bu tabloda (aşağıdaki tablo da) şunları verdim:
a)
Kelimenin ortaya çıktığı mezopotamya metni (soldan ilk sütun, occurence başlığı olan)
b)Bir Sümero Akadyan transliterasyonu(
Bir yazı sistemine göre yazılmış bir metnin o yazıdaki
harflerin değerlerini koruyacak şekilde başka bir yazı sistemine
aktarılmasına Transliterasyon denir.)
c) Kısa bir çeviri
d)Kelimenin
ortaya çıktığı Mezopotamya metinlerinin İngilizce çevirileri
için sayfa referansları, Böylece okuyucu bağlamı sınayabilir ve daha fazla çalışabilir. (Dikkat edin üçüncü
Bölümde her bir olayı daha ayrıntılı ve bağlam içinde
tartıştım).
(Kaynakları
verdim demek istiyor. Tablodan anlaşılıyor)
Aşağıdaki
tabloda,
*Üst
indis kullanımı olarak "d" = (Dingir) yani çiviyazılı
metin Tanrı işaretidir ve bu yüzden "Neberu" bir tanrıya
atıfta bulunuyor olabilir(Sümerlerin ve Mezopotamyalıların gök
cisimleri ile tanrıları ilişkilendirdiklerini hatırlayınız.)
*Üstindis
olarak "MUL" = çiviyazılı metin "yıldız"
işaretidir.(ve buyüzden "Neberu" bir yıldızdır-
metinler bize bunu kesin bir şekilde anlatır)
*Üstindis
olarak numaralar= Birden fazla hece için kullanılabilen Sümer
işaretleri(ni birbirinden ayırmak) için (kullanılan) sayısal referans numarasıdır. Bu , metinlerin doğru okunabilmesi için akademik bir adettir, bu sayede örtüşen
işaretler farklı tutulur.
Gereğinden
fazlaca olma riskiyle birlikte (yapacağım
uyarı fazladan , gereksiz olabilir ama ben yinede uyarayım diyor)
, hemen fark edeceksiniz ki Nibiru öncesinde hem "d"hemde
"MUL" var,(Tabloya
bakarak görebilirsiniz)
ve
bu demek oluyor ki hem tanrı hemde yıldız olarak atıfta
bulunulmuş. Sitchin'in kendisinin de çeşitli vesilelerle not ettiği
gibi (ve bu antik doğu akademisyenleri için de ortak bilgidir), antik
insanlar genellikle yıldızları veya gezegenleri tanrılar olarak
tanımlarlar, sanki yıldızlar kutsanmış varlıklarmış gibi. Bu,
Eski Ahit'te bile Tanrı'nın oğullarının yıldızlar olarak
anılmasının nedenlerinden biridir (cf.
Job 38:7-8). Takip eden metinlerde (göreceksiniz ki), Nibiru bir gezegen olarak kabul
edilmişti. (özellikle Jüpiter, ancak bir metinde Merkür), bir
tanrı olarakta kabul edilmişti (özellikle Marduk) ve bir yıldız
(Jüpiter'den seçkin) olarakta kabul edilmişti. (Farklı metinlerde farklı şekillerde karşımıza çıkıyor. Tabi bu metinlerden ikisi arasında yüzlerce yıl olabiliyor.)
Eğer
şaşırdıysanız yanlız değilsiniz. Nibiru hakkındaki bu üç
katlı (Merkür ü sayarsanız dört katlı) gösterim, çiviyazılı
astronomi akademisyenlerinin Nibiru'nun tam olarak ne olduğunu
kesin şekilde belirleyememelerinin nedenidir. Daha sonraki
bölümlerde probleme daha çok gireceğiz.
Metinlerde bir şey kesin: Nibiru ASLA Pluto'nun ötesinde bir
gezegen olarak tanımlanmıyor.
(Makalenin
devamında tablodaki cümleler açıklanacağı için çevirisini yapmıyorum)
Daha
önce belirtildiği gibi, Nibiru bir gezegen olarak kabul edilmişti (özellikle Jüpiter , ancak bir metinde de Merkür), bir tanrı
olarak kabul edilmişti (özellikle Marduk) ve bir yıldız (Jüpiter'den
seçkin) olarak kabul edilmişti.
Bir
sonraki bölüm olan Üçüncü Bölümde, çivi yazılı astronomi
için en önemli kaynakların ne olduğu konusunda (Hangi antik metinler olduğu konusunda) bazı bilgiler
sunacağım. Özellikle,
Nibiru hakkında açıklama getiren yukarıdaki referanslardan herbiri (yalnızca adını listelemenin ötesinde ) ele alınacaktır. Bu
arka planla, Dördüncü Bölüm'e gidiyoruz ve (astronomik) bağlam içinde Nibiru hakkında konuşan belirli satırları ele alacağız.
Bölüm 3: Antik Mezopotamya Astronomisi hakkındaki Çivi Yazılı
Kaynaklarımız Nelerdir?
Astronomik
bilgiler içeren veya astronomik cisimlere göndermeler yapan
Çivi yazılı tabletler MÖ 1800'e kadar dayanmaktadır. Çivi yazılı
kaynakların tarihlendirmesi güvenli*
fakat bu tarih Zecharia sitchin in Sümer astronomisi hakkında
iddia ettiği kadar eski değil. Kronolojik açığın nedeni,
Sitchin'in görüşlerini tabletlerden almak yerine kendi hayal
gücüne dayandırmasından kaynaklanıyor . Sitchin'in tüm kozmolojik -mitolojik sistemi 3 argüman üzerinde
temellendirilmiştir:
(1)
VA243 silindir mührü, benim
sitemdeki bir başka pdf dosyasında boşa çıkarılmıştır.
Kısaca, Mühür üzerindeki (Güneş sistemini tasvir ettiği iddia
edilen) "Güneş sembolü" Güneş değildir. - (Bu
iddiam)
Sumero-Mezopotamya mühürleri ve sanatındaki gerçek Güneş
simgesinin istikrarlı stili üzerine temellendirilmiştir. Güneş
olmadan , bir Güneş sisteminiz olmaz.
http://www.sitchiniswrong.com/VA243/VA243.htm linki
ile verdiğim sayfadan Mike Heiser in bu mühür hakkındaki
müstakil bir makalesine erişebilirsiniz.
Aşağıdaki
resim neden silindir mühür dendiğini daha iyi anlamanızı
sağlayabilir.
------------------------------------------------------------------------------------
* Okuyucu,
antik tabletlerin tarihlendirilmesinin keyfi olmadığının
farkında olmalıdır. Tarihler
çeşitli yöntemlerle belirlenir:
(1)
Metinlerdeki
krallar ve diğer önemli figürlerin (general veya papaz gibi)
isimleri.
Bunlar diğer kaynaklarda çapraz atıfta bulunulan kişilerdir.
Sıklıkla diğer ülkelerin kaynakları(Mısır gibi) (Yani
belirli bir tablette geçen mühim isimler komşu ülkelerin
kaynaklarında da aranır ve böylece çapraz kıyaslama
yapılır.)
Krallar
söz konusu olduğunda, bu isimler daha sonra her kralın hüküm
sürdüğü yıl sayısını bize bildiren kral listeleriyle veya
diğer listelerle eşleştirilir. Bu
nedenle, diğer eski halkların kayıtlarıyla bağlantılı bir
kronoloji hazırlamaya başlayabilirsiniz. "Başlangıç
noktaları" ya da kıyaslamalar Yunan ya da Roma kayıtlarıyla
elde edilir. (bizi "AD" ye ve birkaç asır geri "BC"
ye götürür)
(2)
Metinlerde belirtilen astronomik olaylar
(tutulmalar gibi) Çünkü bugün modern astronomik teknikler ve
kayıtlarla bahsedilen olaylar çizilebilir. Genellikle bu olaylar,
diğer eski kaynaklarda da görülür.
(3)Metinlerde
görülen önemli olaylar (savaşlar ve antlaşmalar gibi)
ki bunlar başka ülkelere atıfta bulunur veya kendileri başka
kaynaklarda kaydedilir.(Antlaşmaları
kaydetmek her iki taraf içinde ortaktır.) Yine bunlar çapraz
referanslandırılabilir.
(4)Kronolojik
olarak tarihlenebilen çivi yazılı tabletler birikmeye
başlayınca, akademisyenler kelime dağarcığı, stil ve gramer
değişikliklerini not ettiler. Bu,
yukarıda belirtilen kronolojik işaretlerin hiçbirine sahip
olmayan tabletleri tarihlendirmelerini sağlıyor. Örneğin, çatı
katınızda yada avlunuzda bir mektup bulsanız içinde "thee"
ya da "thou" gibi kelimeler olan, mektubun yakın bir yıla
ait olabileceğini hemen anlardınız. uzmanlarla görüştükten
sonra tamamen yakın bir tarih edinebilirdiniz.(en azından on yıla
kadar) Eski görülen, ancak içinde "e-posta" sözcüğü
olan bir mektup bulduysanız, mektubun e-postanın oluştuğu yıldan
daha eski olamayacağını bilirdiniz.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bahsi
geçen VA243 silindir mührü:
VA 243 mührü hakkındaki makale tercüme edilmiş bir şekilde bu blogda mevcuttur.
Bu mühür hakkındaki makale çok önemli çünkü Sitchin in
Nibiru hakkında ki iddası büyük ölçüde bu mühürden türüyor.
Neyse şimdilik mühürde gördüğünüz yıldızın Sümer
sanatındaki Güneş sembolü olmadığını dolayısıyla Sümerlerin ya da Mezopotamyalıların Güneş sistemini modellemiş
sayılamayacağını bilmeniz yeterli. Dr. Heiser'inde dediği gibi Güneş
olmadan Güneş sistemi olmaz. Öyleyse bu mühür Güneş sistemini
ve uzaktaki Nibiru'yu gösteriyor olamaz. Muhtemelen taptıkları bir
yıldızın belli bir takım yıldızın önünden
geçişini simgeliyor. Neyse şimdilik bununla yetinip makaleye devam
edelim:
(2)
Nibiru'nun, Pluto'nun ötesine uzandığı ve Anunnaki'ye ev sahipliği
yaptığı iddiası, ikisi de gerçek metinlerden kaynaklanmıyor.
(yukarıdaki tabloya bakınız)
(3)
Güneş
sisteminin formasyonunun yeniden inşa edilmesi,(Zecharia
Sitchin)
Sümer
yaratılış- kozmolojik metinlerindeki tanrı isimleri ile gezegen
isimlerini eşleştirdi ve sonra bu metinler üzerinden güya bir kozmik
bilardo senaryosunu bize iletti . Çiviyazılı
astronomik metinler asla 5 ten fazla gezegen listelemiyor(Eğer Güneş
ve Ay ı sayarsanız 7) ve aslında hangi gezegenlerin onların
mitolojisinde hangi tanrılar olduğunu bize anlatıyor. Sumero-Akkad
gezegen-tanrı korelasyonlarının Sitchin'inki ile aynı olmaması
sürpriz olmamalı.
En
eski çivi yazılı metinler kehanetlerle
ilgilidir.(Akademisyenler tarafından "Göksel kehanet metinleri"
diye isimlendirilirler). Kehanet metinlerinin detaylandırılmasıyla birlikte tarihlemede bir uyarı oluşmaktadır . En eski
metinlerimiz M.Ö. 1800 yıllarına kadar giderken, (ilk defa) o zaman göksel
kehanetin (ve dolayısıyla astronomik gözlemin) ortaya çıkmadığı
açıktır - zaten vardı, sistematikleştirilmişti. Bu daha eski bir tarihlendirmeyi gerektirir , ancak kesinlik sadece spekülasyona dayanmaktadır. (Yani Sitcihin kesin tarih verse de bu spekülasyondan ibarettir.)
MÖ
1800 den önceki astronomi bakımından, okuyucuya şu tavsiyede
bulunulmalıdır: Tek söylediğim şey (bu alandaki akademisyenlerle
birlikte), gökleri gözlemleme uygulamasının MÖ 1800'den daha eski
olmasıdır. -Sümerler kaç gezegen olduğunu bilemezlerdi. Aslında
SUMERIAN yıldız isimleriyle tam dolu astronomik tabletlerimiz var
(Sumerler, M.Ö. 1800 öncesi bir medeniyettir) fakat bu çok sayıdaki tabletler, Sümerler'in sadece beş gezegeni (ayrıca Güneş ve Ay'ı)
bildiğini gösteriyor. Sanki
bir kısmını unutmuşlar ya da tabletten çıkmış gibi tamamlanmış
değiller. (Sanırım
Sitchin ile dalga geçiyor çünkü Sitchin 12 gezegenden bahsediyordu.) MUL.APIN,
gözlemlerin tam bir astronomik döngüsüdür - bu,
Sumero-Mezopotamya astronomisinin bir özetidir. Ancak şimdi özel
kaynaklara geçelim.
Sümero
-Mezopotamyan uzmanların dikkat çektiği gibi 3 metin " Mö
500 den önceki babil astronomisinin ilgisini tanımlıyor, aynı
zamanda bu dönemde kaydedilen astronomik fenomene nüfuz seviyesini
tanımlıyor." Bu üç metin şunlardır: Enuma Anu Enlil (Enuma
Elish ile aynı değildir), "Three stars each" tablet (daha
çok "Astrolabes" olarak bilinir) ve MUL.APIN.
Bunlardan
ilki Nibiru meselesinde çok az etkiye sahiptir. Nibiru'yu tartışmaya
başladığımız anda, Enuma Elish Tablet V'e de bakmamız
gerekecektir, Tablet V astronomik bir metin olmasa da, Nibiru'dan
bahsetmektedir.
Enuma
Anu Enlil
Bu
tablet matematiksel hesaplara dayalıdır. " otuz günlük
ekonotik bir ay boyunca Ay'ın görünürlüğünün
süresi." Gece uzunluğu aydan aya değiştiği için
Babilliler, ayın görünürlüğünü yılın herhangi bir günü
için matematiksel olarak hesaplamanın
yöntemini
geliştirdiler.
"Three
Stars Each" ya da "Astrolabe"
Usturlablar (Astrolabes) Ayın görünürlüğünden ziyade yıl boyunca gün ışığındaki değişimle alakalıdır. Usturlabların ana içeriği şudur: Bir yıl şemasında 12 ayın herbiri için üç sabit yıldızın "heliacal"** doğumları / yükselişleri verilmiştir. Bundan dolayı bu tabletlere "three stars each" (üç yıldızın herbiri) adı verilmiştir. Başka bir deyişle, üç sabit yıldız Güneşin görünmesinden hemen önceki ufukta görünüşlerinin noktası / zamanı için her ay gözlemlendi. Bu yıldızlar üç büyük tanrı kabul edilen Anu, Enlil ve Ea için isimlendirilen gökyüzündeki "üç yol" a
bağlandı(Anu' nun yolu, Ea' nın yolu gibi). Yollar doğu ufkuna
göre ve mevsimsel düzen dikkate alınarak yıldızların doğuşunun
görüldüğü bölgelere göre tarif edildi. (Onların
gezegenlerden başlıca farklarından biri budur) Gökyüzündeki
yıldızların yerini belirleme ve onların yerini hesaplamak
için periyodik dönüşlerini açıklama girişiminin modern başlığı
ise Usturlaptır. (Astrolabe)
Astrolabe'nin içeriğini göstermek için, Akademisyenler çiviyazılı
kaynaklardaki bilgileri usturlab şeklinde düzenledi. (Nibiru 'nun
adının geçtiği yere kırmızı yıldız işaretiyle dikkat
çekildi.[Jupiter;MUL Neberu d Marduk] (yukarıdaki şemaya bakınız)
** Heliacal
Risig( Heliakal Doğuş/Yükseliş) : Bir yıldızın belli bir yıl içinde ilk defa (doğu
ufkunda) Güneşten kısa bir süre önce yükselmesi ve kısacık
görünüp Güneşin doğması ile kaybolmasıdır. Örneğin eski
Mısırda Sirius un göründüğü ilk sabahın belli bir önemi
vardı.
Devam
etmeden önce bir gözlem uygun olacaktır. Gerçek şu ki astrolabe'deki yıldızların hepsinin sabit olması şunu akla getirebilir:
Nibiru, Marduk- Jupiter olarak ve üstelik bir metinde de merkür olarak
açıklanmıştı, üstelik yolları değiştirdiği yukarıdaki
tablonun 5. satırında gösterilmişti. Bu gösterir ki sabit yıldız
Nibiru pozisyon değiştirebilir, çeşitli metinlerde anlatılan
gözlemin ne zaman yapıldığına bağlı olarak.
Güneşin
yolunu örnek olarak kullanmak suretiyle gökyüzünün üç yolunuda
iyi bişekilde gösterebiliriz. (Hemen yukarıdaki 2 şemaya bakınız.)
MUL.APIN
Bu
çivi yazılı metin (iki tabletten oluşan), çok çeşitli gök
cisimlerinin olgularını kataloglayan ve sistematize eden astronomik
bir özettir. . . M.Ö. yedinci yüzyılla ilgili astronomik bilginin
kapsamlı bir özetini temsil etmektedir. " İlk tablet
astrolabe materyalinde belirtilen üç yola atanan sabit yıldızların
listelenmesiyle başlar. Otuz altı sabit yıldız ya da
takımyıldızın helikal yükseliş tarihleri verilir,
Bunların
yirmi dördü astrolabe'in otuz altı yıldızıyla (Nibiru dahil)
örtüşüyor.
İkinci tablet Güneş , Ay ve gezegenlerin yolları ile devam ediyor. Venüs,
Jüpiter, Mars, Satürn ve Merkür'ün
görünüşleri ve kaybolmaları, rüzgarlar , Güneş yılı, yılın
ana noktalarındaki gün ışığının uzunluğu ve Ay 'a ait süre
işlenir.
Bölüm 4: Bu Kaynaklar Nibiru Hakkında Bize Ne Anlatıyor?
Nibiru'ya
yönelik referanslar içeren yukarıdaki tabloyla ilgili olarak ,tartışmamızın geri kalanında bazı metinler ve pasajlar üzerine odaklanacağız. Nibiru'yu sadece yıldızlar arasında listelemekten daha fazlasını yapan Metinlerdir bunlar. Nibiru'ya yapılan en önemli göndermeler Enuma
Elish(şimdiye kadar sadece tabloda gösterildi),the astrolabe ve
MUL.APIN ' dedir.
Enuma
Elish (özellikle tablet 5)
Enuma
Elish, şüphesiz, Zecharia Sitchin veya Niburu'yu daha önce
duyanlar için aşina olunan bişey. Bu Mezopotamya destanı evrenin
kökenini toplam yedi tablette anlatıyor. Tablet VI'nın kapanış
bölümünde ve Tablet VII'nin başından sonuna çoğunlukla
tanrılar Marduk'un elli adını ilan ederler.
Tablet
6 da, satır 39-44, Marduk, Anunnaki tanrılarını iki gruba ayırdı:
cennette 300, yeryüzünde 300. Bunu yaptıktan sonra (satır 55ff)
Anunnaki'nin talebi: Marduk'a bir tapınak inşa etmek için izinlidirler ve Marduk'a daha önce Babili kurmaya söz verdiğini hatırlatılırlar.
Anunnaki daha sonra Babil'i Marduk'un emrinde inşa eder ve onu
kendi tapınakları izler. Tablet VI, satır 121'den Tablet VII,
satır 138 e Marduk'un adlarının beyan edilmesini içerir. Tablet
VII'nin 124. satırındaki Marduk isimlerinden biri de Nibiru'dur.
Aşağıda Horowitz'in çevirisini takib edeceğim (kendi
yorumlarımı da serpiştirerek).
124.
satırda isim Sümerce verilmektedir (Nibiru tanrılar için
kullanılan DINGIR ön işareti ile işaretlenmiştir) ve daha sonra
kısa bir Akat açıklaması gelir:
Nibiru:
ona izin ver [Nibiru] göklerin ve yerin geçişini tutan kişi
olsun.
(satır
125 şu şekildedir: "... gökler yukarıdan aşağıya
inemezler, ancak onu [Nibiru] beklemeliler").
Gözlem:
Burda
biz Nibiru'nun Marduk'un adı olduğunu söyleyen özel bir metne
sahibiz. Aşağıda göstereceğiz ki Marduk jüpiter gezegeninin
adıydı. Eğer Nibiru, Jüpiter gezegeni ise Nibiru Pluto gezegeninin ardındaki bir gezegen olamaz . Nibiru-Marduk-Jüpiter'in bir geçiş
yeri ile ilgisi var-yani, bu astronomik cisim kendisi geçiş
yapmakta değildir, fakat bir geçiş noktasını işaretler veya bir
geçiş noktasının yerini belirler. Bu, Sitchin'in öğretileri ile
çelişen başka bir nokta, (Sitchin)
Nibiru nun
Hareketli
olduğunu ve Güneş sistemimizin gezegenlerinin yörüngesel
yollarına "geçiş" yaptığını savunuyordu. Metinler
bunu söylemiyor.
Daha
sonra Tablet VII, 126-127 satırlarında şu ifadeyle devam eder:
Nibiru
onun [Marduk un] yıldızıdır, O ki yaptığı göklerde
görünendir.
O
[ Nibiru] Dönüm noktasını tutandır.[Geçiş noktası, ekyeri];
onlar ona başvurmak zorundadır.
Gözlem:
Horowitz,
kunsaggu kelimesinin yalnızca Enuma Elish'te beyan edildiğini
belirtiyor. Başka bir metinde bir kun- sa-ga var ki "muhru"
kelimesi ile paraleldir öyle ki dolambaçlı bir yolun tümü
için bir dönüm noktasının bir işareti veya
işaretleyicisidir. her durumda, Nibiru herhangi bir tür birleşme
yeri veya kavşaktır.
Tablet
7 deki nibiru için son referans 130-131. satırlardır, orada isim
ortaya çıkmaz ama 126-127. satırlardaki düşünce devam
etmektedir:
"Cennetin
yıldızları, Ona [Nibiru] izin verin ki onların rotasını(düzenini)
belirlesin; ona izin verin ki Tüm tanrıları koyun gibi gütsün."
Gözlem:
Metin, Nibiru'yu tekrar DINGIR işaretiyle etiketliyor ve yine de onu
bir yıldız olarak adlandırıyor. (kakkabu, semitik yıldıza
verilen genel kelimedir; bkz. İbranice kkb). Aynı zamanda
Marduk-Jüpiter'in Nibiru'yu ortaya çıkardığını söylüyor. Bu
felaket bir olayın referansı olabilir mi yada belki pozisyonel
fenomenlerin yada sadece mitolojik bir beyan olabilir mi?(Sanırım
yazar pozisyonel fenomen derken şöyle bir şeyi kastediyor:
gökyüzünü gözlemleyen bir kişi üstüste görünen iki
yıldızdan biri diğerinden uzaklaşınca gözlemci acayip manalar
verebilir. A yıldızı B yıldızını ortaya çıkardı gibi.
Yinede yazarın asıl maksadını kesin bilemem)
Nibiru herne olursa olsun - Ya jüpiterin kendisi gibi görünüyor
(belirgin çoğulculuk, aynı şeyin yeniden adlandırılması) veya
Jüpiter'e ayrılmaz bir şekilde bağlı herhangibir yıldızdır, o
yıldızları düzenleyip onları rotalarında tutmak için.
Enuma
Elish in 5 .tableti 7. tabletin sözlerini yankılar (tekrarlar). Destanın
bu kısmı Marduk'un yıldızları düzenlemesi ile ilgilidir. 1-8
arası satırları okuyunuz:
1)
O [Marduk] büyük tanrıların duraklarını şekillendirdi.
2)Onların
yıldızları, onların benzerliklerini o kurdu, Takımyıldızları
3)
O yılı sabitledi, sınır çizgileri çizdi.
4)12
aydan herbiri için 3 yıldız ayarla. [usturlab kurulumuna bir
gönderme]
5)O
yılın planlarını çizdikten sonra.
6)
O neberunun durağını hızlı kurdu ki onların bantlarını
(şeritlerini, yollarını) sabitlesin
7)
Böylece hiç kimse karşı gelmez veya hiç ihmal etmez.
8)
O Enlilin durağını kurdu/ayarladı ve Ea'nınkini de onunla.
Gözlem:
Bu "Durak" dilbilimciler tarafından yukarıdaki 7.
tabletin 124-127 satırları referans gösterilerek açıklandı.
Nibiru'nun "konuşlandırılması", Marduk tarafından
atanan "özel rol" olarak kabul edilir: Yıldızların
seyrini belirleyen, yıldızlar üzerindeki belirli bir düzenleyici
nokta veya etki.
Astrolabe
B
Yukarıda
yeniden yapılandırılmış astrolabe' de belirtildiği gibi Nibiru
ve Enlil ile Ea'nın durakları eski yılın son ayıyla
tanımlanabilmekle birlikte (adar ayı), kabul edilmelidir ki yeni
yılın ilk ayıyla da ilişkilendrilebilir. (nisan). Astrolabe "B",
sütun ii, satır 29-32 okuyun:
"Gecenin
[yıldızları] tanrılarının ardından güneyde duran kırmızı
yıldız, gökyüzünü yarıya bölüyor, bu yıldız
Nibiru-Marduk'dur."
Hiç
olmazsa , Horowitzinde belirttiği gibi, Usturlab daki yukarıdaki
metin belirtir ki, Nibiru (Marduk un yıldızı) ile birlikte Şu Ea
ve Enlil in yıldızları eski yıl geçip yeni yıl başlarken
gökyüzünde bulunuyorlardı. "Kırmızı yıldız"
ifadesi ilginçtir ve Mars'ı düşündürür. Mezopotamyalılar
elbette Mars'tan haberdardı. (yörüngesi MUL.APIN'de kataloğa
alınmıştır) Bununla birlikte benim astronomi bilgim azdır.
belki (ve bu bir tahmin) Mars farklı zamanlarda farklı
renklerde ( bazen kırmızı bazen kırmızı olmayan renkte)
görünüyorsa bazı karışıklıklara sebep olabilir. Mars ın
Jüpiter in yolunu izlediği bir zaman varmı ki antik gözlemci
karıştırıp ayırt edemesin. Eğer öyleyse Nibiru ile Mars
birbiriyle ilişkili olabilir.
Mul.apin
tablet 1 sütun 1 satırlar 36-38
Bu
satırların sözleri yukarıdaki metinleri yansıtıyor:
"Enlil'in
yıldızları bittiğinde büyük bir yıldız -ışıkları loş
olmasına rağmen - gökyüzünü ikiye böler ve orada durur: işte
bu Marduk un yıldızı, Nibiru , Jüpiter; pozisyonunu değiştirmeye
devam ediyor ve gökyüzünü geçiyor."
Gözlem:
"Marduk'un yıldızı, Nibiru, Jüpiter. . ." ifadesi
önemlidir.
Sümero Akad metinleri burada okuyunuz:
Nibiru'ya
açıkça Marduk'un yıldızı denir ve o Jüpiterdir. Gariptir ki,
burada Nibiru "gökyüzünü geçiyor" ve böylece mobil
olarak görünüyor ancak başka yerlerde sabit bir yıldız olarak geçiyordu.
Bu
hareketliliğe rağmen yinede Pluto'nun ötesinde bir gezegene
atıfta bulunulamaz. iki sebepten ötürü: 1) Nibiru HER YIL görünüyor;
2) O ya Jüpiter'le yakından ilişkili bir yıldızdır ya da Jüpiter'in kendisidir. (tekrar)
Yukarıdaki
cümlelerin Jüpiter'e atıfta bulunduğunu nasıl bilebiliriz? (Biliriz) Çünkü MUL.APIN bilinen gezegenlerin yollarını kataloglar (beş
gezegen, artı güneş ve ayı gezegen olarak sayarsanız ,
yedi).İşte MUL.APIN'deki gezegen isimlerinden oluşan bir tablo, Bu
tabletlere yönelik başlıca teknik çalışmalardan alınmıştır:
(
Yukarıdaki tablet cümlesinde AMAR.UD kelimesinden önce MUL ve d
işaretlemesi yapıldığına dikkat edin. AMMAR.UD (Marduk) un bir tanrı ve yıldız
olduğu belirtilmek istenmiş. Aşağıdaki tabloda ise Jüpiter'in
karşısında AMAR.UTU (Marduk) yu görebilirsiniz. Yine yukarıdaki cümlede
SAG.ME.GAR kelimesi MUL ile işaretlenmiş ve aşağıdaki tabloda
jüpiter in karşısında SAG.ME.GAR yazıyor. )
Yukarıda
belirtildiği gibi, bu ana referanslardan başka iki diğer tablet,
Nibiru'ya Merkür olarak atıfta bulunmaktadır.
Bu
noktaların toplamı:
Çiviyazılı
metinler Nibiru hakkında bize ne anlatıyor? (özellikle Zecheria
Sitchin'in iddialarının aleyhine) İşte liste burada:
1)Nibiru
bir yıldız olarak anıldı.
2)
Nibiru bir gezegen olarak anıldı- neredeyse herzaman
Jüpiter-Marduk, fakat bir defa merkür , ve asla Pluton'un ötesindeki
birşey ya da orada bir gezegen olarak anılmadı.
3)Sümerler
kendi kayıtlarına göre yalnızca beş gezegenden haberdardı
(ve ilaveten Güneş ve Ay'ı da gezegen olarak kabul ettiler).
4)
Nibiru asla herhangi bir itibarla anunnaki ile birlikte anılmadı;
Asla Anunnakilerin bulunduğu ya da yerleştiği yer olarak
söylenmedi.
5)
Nibiru hem takım yıldızlarla biraz ilişkili sabit bir yıldızdır
ki onları kendi rotalarında tutar (onların bir üyesi mi yoksa
sadece yakınlarında mı bulunuyor bilinmiyor) hem de aynı zamanda
"pozisyon değiştirme" ve "gökyüzünü geçme"
ile de tanımlanır.
6)Nibiru
her sene görüldü ki bu durum Sitchin'in 3600 yıllık döngüsüne
dair görüşünü yok eder.
Umarım
okuyucu iki şeyin ipucunu almıştır: 1) Şu Sitchin'in öğretileri
yanlış; (2) Öyle görünüyor ki girişte verdiğim tek akademik makaleden ötürü Nibiru'nun kutup yıldızı olduğunu
düşünmeyi gerektiren haklı bir sebebimiz var. Maalesef, astronomi hakkında fazla bir şey bilmiyorum, bu yüzden
bunu değerlendiremiyorum. Son bölümde, şimdi reddedilen
Nibiru'nun bilimsel yorumunu (burada Sitchin'e değil, son yüzyılın
gerçek Sumero-Mezopotamya bilim adamlarına atıfta bulunuyorum) ve
kutup-dönüşümü yorumlamasını yapacağım.
(Kendi
sitesinde yapacağı düzenlemeyi kast ettiğini sanıyorum. Galiba makale yarım kalmış. Ya da bir sonraki makaleden bahsediyor. Kendi sitesini ziyaret ederek emin olabilirsiniz. http://www.sitchiniswrong.com )
Aşağıdaki videoyu izleyerek konuyu pekiştirmenizi öneririm:
Aşağıdaki videoyu izleyerek konuyu pekiştirmenizi öneririm:
teşekkür ederim emek verilmiş güzel ve aydınlatıcı bir çalışma olmuş.son zamanlarda ısıtıp yine piyasaya sürdüler bu sümer uyduruk hikayelerini, oradan da dine vurmaya kalkan zavallı akıl fakirleri.
YanıtlaSil